Georges Pierre Seurat

Showing 3 posts tagged Georges Pierre Seurat

Ressam : Georges-Pierre Seurat (1859-1891)
Resmin Adi : Circus Sideshow - Parade de Cirque  (1887-88)
Nerede : Metropolitan, New York, ABD
Boyutu : 99,7 cm x 149,9 cm
Seurat, Paris'in banliyö kesiminde kurulan bu gezici sirkten çok etkilenmiş. Hemen hazırlıklarını yapıp, bu sirki nasıl resmedeceğini planlamış, ideal komposizyonu defalarca çalışmış. Bana göre şaheserlerini çok daha önce tamamlamıştı. Ancak onun için bu resmin önemi başka. Bu resim Seurat'a Bağımsızlar Salon'unda sergilenme hakkı getirince, geliştirdiği neo-impressionism tekniğini daha büyük kitlelerle tanıştırma fırsatı bulmuştu. Ne acıdır ki Seurat, impressionism defterini kapatıp yepyeni bir akıma insanları alıştırmaya daha yeni başlamışken sadece 32 yaşında vefat etmişti. Malum Seurat'ın henüz ısınma turlarındayken yaptıkları bile bugün birer şaheser olarak anılıyor. Belki bu bilgisayar ekranında, bu resimlerin birer şahaser olduğu hissi geçmiyordur ama sizi temin ederim, Bathers at Asnieres resmini ilk gördüğümde karşısında çakılıp kalmıştım. Bunu bilen müze yönetimi 2 x 3 metre büyüklüğündeki resmin karşısında kocaman bir koltuk koymuş zaten, gören oturup kalıyor karşısında. Yeni teknik geliştiren, yeni akımlara yol açan her ressama saygımız sonsuz. 26 Şubat‘ta bahsettiğim Bathers at Asnieres resminden bahsetmiştim. 2 Haziran'da ise bir diğer şaheseri “A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte” resmine yer vermiştim. Hatırlamak isterseniz tarih linklerine tıklayın. High-res

Ressam : Georges-Pierre Seurat (1859-1891)

Resmin Adi : Circus Sideshow - Parade de Cirque  (1887-88)

Nerede : Metropolitan, New York, ABD

Boyutu : 99,7 cm x 149,9 cm

Seurat, Paris'in banliyö kesiminde kurulan bu gezici sirkten çok etkilenmiş. Hemen hazırlıklarını yapıp, bu sirki nasıl resmedeceğini planlamış, ideal komposizyonu defalarca çalışmış. Bana göre şaheserlerini çok daha önce tamamlamıştı. Ancak onun için bu resmin önemi başka. Bu resim Seurat'a Bağımsızlar Salon'unda sergilenme hakkı getirince, geliştirdiği neo-impressionism tekniğini daha büyük kitlelerle tanıştırma fırsatı bulmuştu. Ne acıdır ki Seurat, impressionism defterini kapatıp yepyeni bir akıma insanları alıştırmaya daha yeni başlamışken sadece 32 yaşında vefat etmişti. Malum Seurat'ın henüz ısınma turlarındayken yaptıkları bile bugün birer şaheser olarak anılıyor. Belki bu bilgisayar ekranında, bu resimlerin birer şahaser olduğu hissi geçmiyordur ama sizi temin ederim, Bathers at Asnieres resmini ilk gördüğümde karşısında çakılıp kalmıştım. Bunu bilen müze yönetimi 2 x 3 metre büyüklüğündeki resmin karşısında kocaman bir koltuk koymuş zaten, gören oturup kalıyor karşısında. Yeni teknik geliştiren, yeni akımlara yol açan her ressama saygımız sonsuz. 26 Şubat‘ta bahsettiğim Bathers at Asnieres resminden bahsetmiştim. 2 Haziran'da ise bir diğer şaheseri “A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte” resmine yer vermiştim. Hatırlamak isterseniz tarih linklerine tıklayın.

Ressam : Georges-Pierre Seurat  (1859-1891)
Resmin Adi : A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte (1884-86)
Nerede : The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD
Boyutu :  207,6 cm x  308 cm
Noktacı Seurat’tan Günde1Resim’in daha 2. gününde, 25 Şubat’ta bahsetmiştim, hatırlamak isteyenler için linki http://goo.gl/20dBe . A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte, sadece Seurat’ın değil, neo-impressionism akımının da en ünlü resmidir. Daha parlak renkler için, fırça izi değil, nokta vuruşlarının daha etkili olduğunu iddia eden Seurat, iddiasını ispatlamak için bu resmi seçti. Bu sebepten de bu resmi tabiri caiz ise dokuması, tam 2 yıl sürdü. La Grande Jatte, Seine Nehri üzerinde, o dönem şehre oldukça uzak olan bir ada, bir nevi haftasonu dinlenme yeriydi. Seuratın takıntısı; mekan ve ışıklarla ilgiliydi. Ve  elbette hangi renkleri yan yana nokta nokta dizerse, bizim onu ne renk göreceğimizdi tüm derdi. İnsanlarin görünüşünden de anlayabileceğimiz gibi, insanların sadece formları ve o an ne yaptığına önem veriyor, fazla detaya bilinçli olarak girmiyordu. Etrafta onca kalabalık, herkes bir aktivite halinde. Fakat bir kargaşa değil, huzur var. Sanki o bir saniye hayat durmuş gibi değil mi, bir daha bakınca :) High-res

Ressam : Georges-Pierre Seurat (1859-1891)

Resmin Adi : A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte (1884-86)

Nerede : The Art Institute of Chicago, Chicago, ABD

Boyutu : 207,6 cm x 308 cm

Noktacı Seurat’tan Günde1Resim’in daha 2. gününde, 25 Şubat’ta bahsetmiştim, hatırlamak isteyenler için linki http://goo.gl/20dBe . A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte, sadece Seurat’ın değil, neo-impressionism akımının da en ünlü resmidir. Daha parlak renkler için, fırça izi değil, nokta vuruşlarının daha etkili olduğunu iddia eden Seurat, iddiasını ispatlamak için bu resmi seçti. Bu sebepten de bu resmi tabiri caiz ise dokuması, tam 2 yıl sürdü. La Grande Jatte, Seine Nehri üzerinde, o dönem şehre oldukça uzak olan bir ada, bir nevi haftasonu dinlenme yeriydi. Seuratın takıntısı; mekan ve ışıklarla ilgiliydi. Ve elbette hangi renkleri yan yana nokta nokta dizerse, bizim onu ne renk göreceğimizdi tüm derdi. İnsanlarin görünüşünden de anlayabileceğimiz gibi, insanların sadece formları ve o an ne yaptığına önem veriyor, fazla detaya bilinçli olarak girmiyordu. Etrafta onca kalabalık, herkes bir aktivite halinde. Fakat bir kargaşa değil, huzur var. Sanki o bir saniye hayat durmuş gibi değil mi, bir daha bakınca :)

Ressam : Georges Pierre Seurat (1859-1891)
Resim  : Bathers at Asnieres - Asnieres'de Yıkananlar (1884)
Nerede : National Gallery , Londra, İngiltere
Boyutu : 2,01 m x 3,00 m
Seurat, impressionistlerin katı teknik kurallarına fazlasıyla karşı durmuş, post-impressionist tabir edilen yenilikçi Fransız ressamdır. Seurat, resimde en çok önem verdiği renk tekniği üzerine çok araştırmış ve noktacılık (pointilism) tekniğinin öncüsü olmuştur. Noktacılık tekniği, birbirine yakın ama arasında boşluk bulunan renkli noktalarını, insan gözünün birleştirerek, başka renk algılaması ilüzyonu üzerinedir. Noktacılık tekniğinin resimde kullanıldığı akıma Neo-impressionism akimi denmektedir. Seurat, Bathers at Asnieres'i tamamladikladıktan 3 yıl sonra, gelistirdiği noktacılık tekniğini resme eklemiştir. Resimde Paris'in banliyösü tabir edilen parkta, işçi kesiminden insanların dinlenmesi resmedilmistir. Malesef Seurat, bu yenilikleri 7 yıl süresince resimlerinde kullanabilmiş, sadece 32 yaşında difteriden hayatını kaybetmiştir. High-res

Ressam : Georges Pierre Seurat (1859-1891)

Resim  : Bathers at Asnieres - Asnieres'de Yıkananlar (1884)

Nerede : National Gallery , Londra, İngiltere

Boyutu : 2,01 m x 3,00 m

Seurat, impressionistlerin katı teknik kurallarına fazlasıyla karşı durmuş, post-impressionist tabir edilen yenilikçi Fransız ressamdır. Seurat, resimde en çok önem verdiği renk tekniği üzerine çok araştırmış ve noktacılık (pointilism) tekniğinin öncüsü olmuştur. Noktacılık tekniği, birbirine yakın ama arasında boşluk bulunan renkli noktalarını, insan gözünün birleştirerek, başka renk algılaması ilüzyonu üzerinedir. Noktacılık tekniğinin resimde kullanıldığı akıma Neo-impressionism akimi denmektedir. Seurat, Bathers at Asnieres'i tamamladikladıktan 3 yıl sonra, gelistirdiği noktacılık tekniğini resme eklemiştir. Resimde Paris'in banliyösü tabir edilen parkta, işçi kesiminden insanların dinlenmesi resmedilmistir. Malesef Seurat, bu yenilikleri 7 yıl süresince resimlerinde kullanabilmiş, sadece 32 yaşında difteriden hayatını kaybetmiştir.