Ressam : Pierre Auguste Renoir (1841-1919)
Resmin Adi : Bal du moulin de la Galette - Dance at Le Moulin de la Galette (1876)
Nerede : Orsay Müzesi , Paris, Fransa
Boyutu : 1,31 m x 1,75 m
Fransız ressam Renoir, çocuk yaşta zanaatkâr olup, tabak ve yelpaze boyayarak tekniğini geliştirdi, yeterince para biriktirince de hep hayal ettiği gibi ressamlık eğitimine başladı. Resimlerindeki izlenimci üslup, bulanık ifadeler beğenilmediğinden sergiye kabul edilmeyen işleri oldu, tam da bu dönemde Sisley, Monet gibi akademinin sıkı kurallarına karşı çıkan arkadaşlarıyla çoğunluktan ayrılıp kendi sergilerini açtılar. Renoir diğer impressionist arkadaşlarından farklı olarak, ömrünün sonun kadar değil sadece 10 yıllık bir süreçte izlenimci oldu, çünkü klasik resimin kurallarindan kaçarken kendini izlenimcilik kurallarında buldu, ve kendini bu şekilde kısıtlamayı reddetti. İtalya seyahatinde başyapıtları inceledi, onlardan ilham aldı ve kendini sınırlandırmadan güzeli aramaya devam etti. Kendi keşfi olan resimlerine yerleştirdiği renkli virgüller tekniği ile ışık yansımalarını en güzel şekilde yansıttı. Bal du moulin de la Galette'de, işçi sınıfından insanların dans etmek için buluştukları Montmartre’deki pazar gününü resmetti. Bu resim öncesi yaptığı taslak çalışma, dikkat edin orjinali değil, bugüne kadar dünyada satılan en pahalı 5 resimden biri. High-res

Ressam : Pierre Auguste Renoir (1841-1919)

Resmin Adi : Bal du moulin de la Galette - Dance at Le Moulin de la Galette (1876)

Nerede : Orsay Müzesi , Paris, Fransa

Boyutu : 1,31 m x 1,75 m

Fransız ressam Renoir, çocuk yaşta zanaatkâr olup, tabak ve yelpaze boyayarak tekniğini geliştirdi, yeterince para biriktirince de hep hayal ettiği gibi ressamlık eğitimine başladı. Resimlerindeki izlenimci üslup, bulanık ifadeler beğenilmediğinden sergiye kabul edilmeyen işleri oldu, tam da bu dönemde Sisley, Monet gibi akademinin sıkı kurallarına karşı çıkan arkadaşlarıyla çoğunluktan ayrılıp kendi sergilerini açtılar. Renoir diğer impressionist arkadaşlarından farklı olarak, ömrünün sonun kadar değil sadece 10 yıllık bir süreçte izlenimci oldu, çünkü klasik resimin kurallarindan kaçarken kendini izlenimcilik kurallarında buldu, ve kendini bu şekilde kısıtlamayı reddetti. İtalya seyahatinde başyapıtları inceledi, onlardan ilham aldı ve kendini sınırlandırmadan güzeli aramaya devam etti. Kendi keşfi olan resimlerine yerleştirdiği renkli virgüller tekniği ile ışık yansımalarını en güzel şekilde yansıttı. Bal du moulin de la Galette'de, işçi sınıfından insanların dans etmek için buluştukları Montmartre’deki pazar gününü resmetti. Bu resim öncesi yaptığı taslak çalışma, dikkat edin orjinali değil, bugüne kadar dünyada satılan en pahalı 5 resimden biri.