Ressam  : Rembrandt van Rijn (1606-1669)Resim : The Sampling Officials (1662)Nerede  :  Rijksmuseum, Amsterdam, HollandaBoyutu  : 191,5 cm x 279 cm
Sadece Rembrandt'ın değil, Hollanda resim tarihinin en önemli grup portresidir bu resim. Resim sipariş üzerine yapılmış, devlet binasında asılacağı yer bile hazırmış. Resimdeki 5 kişi numune kumaş inceleyen memurlar, çok önemli bir iş, kumaşı inceleyip tespitlerini deftere bir bir not alıyorlar. En arkada geride duran hizmetli, onun diğerleri gibi şapkası yok, sadece takke takmış. Resimde aslında 5 değil 6 memur varmış, bu x-ray görüntülerinde tespit edildi, Rembrandt sonradan görüntüyü rahatsız ettiğini düşünmüş olacak silmiş. Rembrandt bu resim için 3 eskiz çalışmış, en soldaki adamın oturması mı daha iyi ayakta durması mı, emin olamamış. Rembrandt'ı tanıyanlar bilir, onun tek derdi, resimdeki memurların konumu, ne iş yaptığı, nasıl göründüğü falan değil, soldan sızan güneş ıığını en iyi nasıl yansıtacağı. Nitekim resmi 1661'de tamamlamış ve duvarın sol üstüne tarihle birlikte imzasını atmış. Ancak sonradan birkaç detay eklemiş, kafasına takılanları düzeltmiş olacak ki, masaörtüsü üzerinde siik de olsa bir imza daha var, yıl 1662. Rembrandt'ı  Gece Devriyesi vesilesiyle 2 Mart‘ta, Artemisia ile 4 Haziran'da ve meşhur 55 yaş oto-portresiyle birlikle 30 Temmuz’da anlatmıştım. Hatırlamak isterseniz hikayeleri tarih linklerinde. High-res

Ressam  : Rembrandt van Rijn (1606-1669)

Resim : The Sampling Officials (1662)

Nerede  :  Rijksmuseum, Amsterdam, Hollanda

Boyutu  : 191,5 cm x 279 cm

Sadece Rembrandt'ın değil, Hollanda resim tarihinin en önemli grup portresidir bu resim. Resim sipariş üzerine yapılmış, devlet binasında asılacağı yer bile hazırmış. Resimdeki 5 kişi numune kumaş inceleyen memurlar, çok önemli bir iş, kumaşı inceleyip tespitlerini deftere bir bir not alıyorlar. En arkada geride duran hizmetli, onun diğerleri gibi şapkası yok, sadece takke takmış. Resimde aslında 5 değil 6 memur varmış, bu x-ray görüntülerinde tespit edildi, Rembrandt sonradan görüntüyü rahatsız ettiğini düşünmüş olacak silmiş. Rembrandt bu resim için 3 eskiz çalışmış, en soldaki adamın oturması mı daha iyi ayakta durması mı, emin olamamış. Rembrandt'ı tanıyanlar bilir, onun tek derdi, resimdeki memurların konumu, ne iş yaptığı, nasıl göründüğü falan değil, soldan sızan güneş ıığını en iyi nasıl yansıtacağı. Nitekim resmi 1661'de tamamlamış ve duvarın sol üstüne tarihle birlikte imzasını atmış. Ancak sonradan birkaç detay eklemiş, kafasına takılanları düzeltmiş olacak ki, masaörtüsü üzerinde siik de olsa bir imza daha var, yıl 1662. Rembrandt'ı  Gece Devriyesi vesilesiyle 2 Mart‘ta, Artemisia ile 4 Haziran'da ve meşhur 55 yaş oto-portresiyle birlikle 30 Temmuz’da anlatmıştım. Hatırlamak isterseniz hikayeleri tarih linklerinde.